3 Aralık 2019 Salı

DİNOZOR-KASIM AYI STEM UYGULAMALARIM

KASIM AYI DİNOZOR STEM PLANI ETKİNLİĞİMİZ


Kasım ayı dinozorlar stem planının giriş kısmında; sınıfımıza dinozorları getirdik.Dinozorlardan bir tanesi oyuncaktı ve gerçekten sesi görüntüsü çocukların dikkatini çekmede başarılıydı.


Keşfetme kısmında sınıfımıza getirilen dinozorlardan yola çıkarak sohbet ettik.Ardından dinozor videosu izletildi ve hikayesi okundu.


Planımızın açıklama kısmında;Onur Erol'un dinozor şarkısı izlettirildi ve hareketleri ile dinozor oyunu oynatıldı.Çocuklar çok severek ve eğlenerek yaptılar.


Derinleştirme kısmında;Dinozor şehrini yapmak için hazırlıklarımızı yaptık,rengarenk fotokopi kağıtlarına çekilmiş olan dinozorları öğrencilerim kesti ve katladık.


Derinleştirme kısmında;kesilen dinozorlar,palmiye ağacı,yanardağ ve galoş verilerek çocuklara müdahale etmeden kendi fikirleri ile dinozor şehrini kurmaları istendi.


Derinleştirme kısmı;problem durumu:dinozorlar şimdi hala yaşasaydı boyları ne kadar olurdu?sorusundan yola çıkarak çocuklara birim küpler dağıtıldı.Kesilen dinozor boylarının kaç birim küp olduğu uygulamalı olarak öğrencilerden yapmaları istendi.

Dinozor boyları birim küpler ile ölçüldükten sonra grafik-tablo oluşturduk.Matematik entegrasyonu kısmına burada yer verdim.Karşılaştırmalı olarak çocuklar kimin dinozorunun boyunun uzun kiminin kısa olduğunu grafik-tablo yorumlayarak somut bir şekilde öğrenmiş oldular.


Sınıfta bulunan bir lego birim sayılarak her gruptaki çocuk birbirinin boyunu ölçerek sınıf boy grafiğini oluşturduk.En uzun hangisi?En kısa hangisi?Nasıl anladınız?Haydi legoları sayalım?gibi sayma yaparak ve karşılaştırma ile matematik entegrasyonu kısmını da gerçekleştirmiş oldum.





Plan boyunca oluşturduğumuz grafikler:
Grafik 1:Dinozor boylarının birim küp olarak ölçülmesi



Grafik 2:Sınıfta bulunan legolar bir birim kabul edilerek öğrencileri boylarının ölçülmesi





Kasım ayı etkinliğimizin haberi EBA'da yayındadır :










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder