HAREKET ENERJİSİ-LUNAPARK YAPIMI
MART STEM UYGULAMALARIM
Planımızın
giriş kısmında; Lunapark ve park neye denir?Çocuklara buralara gidip
gitmedikleri soruldu.Öğrencilere lunapark örneği bilgisayar ortamında
gösterildi ve incelendi.Ardından lunapark;pek çok elektrikli oyuncak ve
makinanın bir araya gelmesiyle oluşan eğlence merkezleri tanımı yapılarak
resimde gördükleri lunaparktaki oyuncakların neler olabileceği hakkında
konuşularak konuya merak uyandırıldı.
Planımızın keşfetme kısmında; planda yer alan günlük yaşam
problem durumuna göre;Ayda ne yaparsa bebekleri ve kendi eğlenebilir?Çocuklara
nereye gitmekten hoşlanır?sorusu öğrencilere yöneltildi.Öğrencilerimin
cevaplarının ardından lunaparktaki oyuncaklar ve parktaki araç gereçler nasıl
çalışır sohbet edildi.Öğrencilerle dönme dolap var mı?Tahtarevalli ve zıplayan
araçlar parklarda başka neler olduğu konuşuldu.Hareket enerjisi,kuvvet enerjisi
hakkında sohbet edildi videolar izlendi.
Videonun
izlenmesinin ardından tahterevalli ağır ve hafif kavramlarına vurgu yapılarak
Türkçe entegrasyonu da sağlanmış oldu.
Planımızın açıklama kısmında;Verilen görevler gruplara
sorularak sunumları dinlendi,tasarımları soruldu.Ardından tasarım örnekleri
bilgisayar ortamında incelenerek tasarım prototipini oluşturduk.
Yenilenebilir
enerji kaynakları hakkında sohbet edildi,rüzgar ve güneş enerjisi insan kuvveti
hakkında konuşuldu;güneş enerjinin kullanım alanları bilgisayar ortamında
örnekleri ile birlikte gösterildi.
Ardından
konu ile ilgili planda yer alan boyama sayfası yapılarak öğrencilerimin konuyu
pekiştirmesi sağlandı.
Planımızın derinleştirme kısmında;planda yer alan problem
durumu hatırlatıldı.Ardından gruplara ayrılarak tasarım aşamasına geçildi.
Mühendislik entegrasyonu;Dil
çubukları,karton,mukavva,makas,fon karton malzemeleri öğrencilere
verildi.Tasarımlar benim rehberliğimde gruplarca yapıldı.Öğrenciler mühendislik
tasarım sürecini kullanarak kinetik potansiyel enerji dönüşümünü içeren
araçlarını (dönme dolap) gruplarıyla beraber hayata geçirmişlerdir.
Matematik entegrasyonu;tasarlanan dönme dolap gruplarca
incelenerek kaçar tane dil çubukları kullanıldığı sorusuna cevap olarak ritmik
sayma çalışmaları yaptırılır.Planda yer alan problem durumuna uygun olarak
Ayda’nın bebeklerine,çocuk sayısına yeteceği ve dönme dolapların sağlamlığı hakkında
sohbet edildi.
Emeklerinize sağlık
YanıtlaSil