KÖPRÜ YAPIMI
ŞUBAT AYI STEM
UYGULAMALARIM
Planımızın giriş aşamasında;köprüler ile ilgili derste
kullanılacak materyaller bir ders öncesinden bilgisayara indirildi.Ertesi günü
köprü ile ilgili resimler gösterilerek resimde neler görüyorsunuz?Deprem,sel
gibi doğal afetler hakkında bilginiz var mı?Daha sağlam köprü yapmak için neler
yapılabilirdi? Gibi sorular yöneltilerek öğrencilerin derse dikkatleri çekildi.
Köprü yapımıyla ilgili videolar izlendi.
Videonun ardından öğrencilere köprüler nasıl yapılıyor,niçin
yapılıyor,ağırlık taşıması için nelere dikkat edilmeli gibi sorular
yöneltilerek merak uyandırıldı.
Planımızın Keşfetme aşamasında; Öğrencilere bildiğiniz veya
kullandığınız köprüler var mı,varsa isimleri neler? Soruları soruldu.Alınan
cevapların ardından köprü örnekleri incelendi.
Evde
nasıl köprü tasarlayabiliriz videosu izlendi.Öğrencilere videoda neler
gördükleri soruldu.Köprü yapımı ve dayanıklılığı hakkında konuşuldu.Köprüler
olmasaydı neler olurdu?Köprüler niçin gerekli,nerelerde
kullanılmaktadır?soruları yöneltilerek öğrencilerin köprü yapımı,nerelerde
kullanıldığı gibi hakkında düşünmeleri sağlandı.
Planımızın Açıklama aşamasında;Öğrencilerin evde veli
desteği alarak araştırma yapmış bir şekilde okula gelmelerinin sağlanmasının
ardından tarihi köprü nedir,nerelerde vardır ve tarihi köprülerin örnekleri
incelendi,Mimar Sinan kimdir ve mesleği hakkında konuşularak hatırlatmalar
yapıldı.Ardından palnda yer alan “Mimar Sinan”hikayesi okundu.Mimar Sinan’ın
fotoğrafı gösterildi,mesleği hakkında konuşuldu ve eserlerinin fotoğrafları
gösterildi.Mimar Sinan’ın çok çalışkan ve başarılı olduğu ,birçok köprü inşa
ettiği vurgulandı.Sanat eserlerinin ne kadar değerli olduğu ve korunması için
neler yapılabileceği hakkında sohbet edildi.
Boyama sayfaları yapılarak köprüyü boyamaları ve köprüyü
daha çok somutlaştırmaları istendi.
Planımızın Derinleştirme aşamasında; Mühendislik ve Bilim
Matematik entegrasyonunda; Öğrenciler fikir geliştirme aşamasında müdahale
etmeden sınırlama getirmeden köprü yapımı ile ilgili fikirlerini oyun
hamurundan yapmaları istendi.Öğrenciler köprü yapımı,köprülerin neden sağlam
yapılması gerektiği,hnagi amaçla nerede kullanacağı ve kullanım durumuna göre
köprünün ne kadar uzunlukta olacağı tasarım üzerinde konuşuldu.Ardından hata
ayıklama yöntemi ile kullanılan malzemelerin hangisinin daha sağlam olabileceği
konusunda konuşuldu.Öğrencilerimin hata ayıklama yöntemi ile
değerlendirmelerinin ardından materyaller arasında çubuklarla yapılan köprünün
daha sağlam olacağı sonucu çıkarılmasının ardından gerekli materyaller
verilerek öğrencilerim tasarım sürecine geçtiler.Bu aşamada öğrencilerimle konuşmalarımda
neden sağlam olmalı,nerede kullanılacak ve kullanım durumuna göre uzunluğu
,yüksekliği,kaç metre,kaç km,kaç ton hakkında konuşulmasına özen gösterdim.Aynı
zamanda köprüleri kimler yapar,mimar ve mühendislerin iş alanları nedir vb
sorular ile bilimsel terimlere ve yükseklik,kaç metre ve km ,kaç ton vb
matematiksel terimler içermesine özen gösterdim.Ayrıca tasarımların ardından
kaçar tane tahta çubuk kullanıldı sorusu yöneltirek öğrencilerimden ritmik
sayma çalışması yapmalarını istedim.Bu sayede matematik entegrasyonu sağlamış
oldum.
Tahta
çubuklar ile köprü tasarlandı:
Köprü tasarımlarının ardından öğrenciler gruplar eşliğinde
köprünün sağlamlığını,yüksekliğini ve uzunluğunu inceledi.
Köprü tasarımının ardından ritmik sayma çalışması yapılarak
matematik entegrasyonu sağlanmıştır.
Emeklerinize sağlık
YanıtlaSil